Nesquik fremfor dame

Denne historien pleier jeg å fortelle til folk jeg har med på tur i USA. Jeg er nemlig skeptisk til hva mye av mat og drikke i USA inneholder av vanedannende stoffer. Noe må det ihvertfall være, hør bare her:

Lang tur med Nesquik

I 2009 krysset jeg USA alene. Jeg startet i Seattle og reiste med Greyhound buss til Big Timber i Montana. Der leide jeg bil og kjørte litt på kryss og tvers, før jeg endte opp i Chicago. Derfra reiste jeg med tog til Washington DC, før det ble buss videre til New York. Underveis var Nesquik tørstedrikk nummer 1!

I Washington DC bodde jeg rimelig på et hostel i nærheten av Dupont Circle. Dette hostelet la opp til at de overnattende skulle ha det sosialt sammen. Lokale frivillige hadde derfor tatt på seg å arrangere diverse aktiviteter om kveldene, og å ta med seg gjester på for eksempel puber og fester der man kunne bli kjent med lokalbefolkningen.

Sugen

Jeg var 27 år.  Ung og lovende med andre ord, og minst like sjarmerende som jeg er idag. Vi var en god gjeng som gikk ut sammen den ene kvelden. Blant dem var en formstøpt blondine fra Israel som reiste alene. Jeg var støpt i en litt romsligere form enn henne, men vi fant fort tonen...

Utover kvelden takket den ene etter den andre for seg, men Mister Norway og Miss Israel dro til et diskotek i et stort gammelt lagerbygg, sammen med en hyggelig lokal kar som kjørte oss.

For å gjøre en litt lang historie veldig kort, så kom vi fra hverandre i dette lokalet. Jeg kom meg etterhvert tilbake til hostelet og gikk og la meg. Jeg var den eneste på rommet.

Jeg ble liggende å kjenne på savnet. Ikke etter Miss Israel. Ikke etter venner og familie, men etter Nesquik sjokolademelk!

På turen til nå hadde det utvilsomt gått nedpå noen liter av denne drikken, og nå var suget og savnet der. Jeg måtte ha Nesquik!

En kanin i natten

Det var ikke annet å gjøre enn å stå opp igjen. På med bukse, genser og sko, og så bar det ut i natten.

Det ville seg slik at Miss Israel kom inn døren i lobbyen akkurat i det jeg kom ned for å gå ut. Hun ble hoppende glad for å se meg, og lurte på hva jeg skulle.

Jeg forklarte at jeg skulle ut å kjøpe sjokolademelk. Jeg var like klar som kaninen på flasken!

Hun lurte på om hun kunne bli med meg, og det fikk hun selvsagt lov til.

Det var ikke så langt til den nærmeste kiosken, og vi gikk inn der. Her hadde de sjokolademelk. To forskjellige sorter til og med, men ikke Nesquik. Det var Nesquik jeg skulle ha!

Miss Israel skjønte ikke helt dette, men jeg forklarte at det var en vesentlig forskjell i smaken, og hun slo følge videre til neste kiosk. Dette var et stykke å gå, og på høyhælte sko, sent om natten var det sikkert ikke bare bare.

De hadde ikke Nesquik i neste kiosk heller.

Nå ville Miss Israel at jeg kjøpte den sjokolademelken de hadde der, og at vi gikk sammen tilbake til hostelet.

Jeg ville det annerledes. Jeg skulle ha Nesquik!

Våre veier skiltes der. Hun gikk tilbake til hostelet. Jeg fortsatte målbevisst til neste utsalgssted.

Det endte med at jeg gikk gater på kryss og tvers i nesten 3 kilometer! For de som kjenner meg, så vet dere at slikt gjør jeg ikke for hva som helst eller hvem som helst. Lykken var stor når Nesquikflaskene til slutt lyste mot meg i kjøleskapet! Jeg kjøpte to. Den ene ble tatt på styrten der og da, den andre sparte jeg til senere.

Lykkelig til sengs

Jeg tok taxi tilbake til hostellet.

Det var med et stort smil jeg krøp til sengs igjen. Nå lå jeg ikke alene i sengen. Jeg fomlet med fingrene i mørket til jeg kjente noe fuktig. Der var den! Flasken med Nesquik sjokolademelk som jeg hadde kjøpt med meg. Kondensen utenpå flasken var god å kjenne på. Jeg sovnet med et smil, med flasken ved min side.

Jeg ble ikke kvitt denne avhengigheten før jeg omsider kom meg hjem fra USA. Etterpå har jeg aldri vært avhengig av noe igjen, men kanskje møter jeg en jente som kan måle seg med Nesquik en dag, da får vi bare se hvor ferden går.

Hvor Miss Israel ble av sier historien ingenting om...

:) FØLG BRK BLOGG PÅ FACEBOOK! :)

#brkblogg #blogg #blogger #avhengig #nesquik #sjokolademelk

Eva Lima Hetland

Knallkult, her må jeg følge med! Vet ikke hvordan man følger en blogg men følge med skal jeg 🤗 Elsker sørstatene og gleder meg til se og høre mer.

Eva Lima Hetland: Bare lik og følg BRK BLOGG sin facebookside, så blir du oppdatert. Legger ut link til alle nye innlegg der. :) Takk for tilbakemelding!